1. Жан-Ив Фери и Дидие Конрад и тяхното приключение с Астерикс и Обеликс
  2. Майкъл Джексън и съвременното визуално изкуство
  3. Биографичният филм за Жан-Люк Годар на София филм фест 2018
  4. HMSU празнува 19 години
  5. Яхтата на Тито става музей и хотел
  6. Илдико Енеди ще бъде председател на журито на София филм фест 2018
  7. Кайли Миноуг се завръща с нов албум през 2018 г.
  8. Стрийт арт „в сърцето на всеки пътник“
  9. Отворена покана за участие във фестивала „Sofia Underground“ 2018
  10. В предаването „От другата страна“ на 15 януари 2018: за дебютния албум на Meridian Run
  11. Свилен Славов по пътя на киното
  12. Що е то Таляна?
  13. Ванеса Паради ще бъде президент на церемонията по връчването на наградите „Сезар“ 2018
  14. За първата постановка на „Калигула“ от Албер Камю на българска сцена
  15. Пет неща, които може би не знаете за Франс Гал
  16. Ученически литературен конкурс „Смълчани пред Апостола“ 2018
  17. Прожекции с вход свободен в Деня на българското кино 13 януари 2018
  18. Национален литературен конкурс за деца и юноши „Чудо до поискване“ 2018
  19. „Три билборда извън града“ с 4 награди „Златен глобус“
  20. В предаването „От другата страна“ на 8 януари: Николо Коцев за „Една нощ в операта“
  21. Как чанти се превръщат в скулптури тип „Междузвездни войни“
  22. Ерик Вюйар: Това, което наричаме измислица, участва във формирането на нашето познание
  23. Фестивал за късометражно кино Curtas Vila do Conde 2018
  24. „Нелюбов“ на Андрей Звягинцев на София филм фест 2018
  25. „Една нощ в операта“ с Николо Коцев във Варна
  26. Нов албум на Джъстин Тимбърлейк през февруари 2018
  27. Филмът „Астерикс – тайната на вълшебната отвара“ излиза през 2018 г.
  28. Варна през 2017 г. – пет интервюта в Градското списание
  29. Десет цитата от Дж. Д. Селинджър (1919 – 2010)
  30. „Манифест” на Джулиан Роузфелд с премиера на София филм фест 2018
  31. Лего кула на площада
  32. Фестивал на късометражния филм Let’s Cee 2018, Австрия
  33. Саундтрак за меломани на филма „Bright” с Уил Смит
  34. Парк Ефтелинг в Холандия – в света на приказките
  35. Режисьорът Жак Доайон за филма „Роден“
  36. Филмите „Вятър работа“ и „Пощальонът“ с награди на фестивала „Златен ритон“ 2017
  37. Дигитална книга изследва румъно-българските отношения
  38. Най-стръмният въжен влак в света се намира в Швейцария
  39. Български фотограф показа свои снимки от времето на Румънската революция в Музея на Букурещ
  40. Изложба на наградените автори на Балканското квадринале на живописта 2016
  41. Питър Джаксън в света на фантастиката – „Смъртоносни машини“
  42. Международен конкурс за детска рисунка „Нарисувай ми мира“ 2018
  43. „Зимни бележки за летни впечатления“ по Иван Димитров – Вака
  44. Нов клип на Давид Гета преди излизането на седмия му албум
  45. „Междузвездни войни: последните джедаи“ е втората най-касова премиера на всички времена в България
  46. В предаването „От другата страна“ на 18 декември: за възродения Burgas Metal Carnage Festival
  47. Никола Михов и проектът „Пук!“, посветен на фотокнигите
  48. Френски сезон на българския театър 1991/1992: Волтер, Жьоне и Рабле за първи път на българска сцена (част 2)
  49. Френски сезон на българския театър 1991/1992: Волтер, Жьоне и Рабле за първи път на българска сцена (част 1)
  50. Ново видео на Jeremy? на сингъла „You’re The Voice“
  51. Pro Carton – Международен студентски конкурс за дизайн на опаковки
  52. „Фортуната“ – история за любов и успех по италиански
  53. Колекционери имат редкия шанс да се сдобият с албума „The Black Album“ на Принс
  54. „Пътуващи мисли“ на над 50 български художници в Галерия Le Papillon
  55. Нумизматична изложба представя нови разкрития за готските нашествия в Тракия
  56. Китаристът на Motörhead Фил Кембъл идва с групата си в България
  57. „Формата на водата“ с най-много номинации за „Златен глобус“ 2018
  58. В предаването „От другата страна“ на 11 декември 2017: отново за варненската група „Symbolic“
  59. „Квадратът“ на Рубен Йостлунд получи 6 награди на Европейската филмова академия
  60. Три ски курорта на необичайни места
  61. Национален поетичен конкурс за любовна лирика „Наздравица за любовта” 2017
  62. Първи кадри от „Джурасик свят: Рухналото кралство“
  63. Нено Белчев: От Варна до Марсилия
  64. Филмът „120 удара в минута“ в избрани кина в страната от 8 декември 2017
  65. Конкурс на Летище Варна за стрийт арт проект
  66. 90 документални и анимационни филма на фестивала „Златен ритон“ 2017
  67. Емил Зола като фотограф
  68. Валери Льомерсие ще снима биографичен филм за Селин Дион
  69. Съвременно италианско кино във Варна
  70. В предаването „От другата страна“ на 4 декември 2017 г.: среща с варненската група „Terravore“
  71. Трети годишни независими награди за култура Media AwARTs 2017 на журналисти от Варна
  72. Къща с четири кули спечели годишната британска награда за 2017 г.
  73. Десет цитата от Джейн Остин
  74. Петнадесето Международно биенале на плаката в Мексико
  75. Петелът в бита и културата – изложба във Варна
  76. Първи кадри от „Отмъстителите: война без край“
  77. „Коледна песен“ в Музея на Дикенс в Лондон
  78. „I Know You“ – нов сингъл на Крейг Дейвид от албума „The Time Is Now“
  79. Натали Портман изследва опасна за света мистерия във фантастиката „Изтребление“
  80. 45 години от откриването на Варненския халколитен некропол
  81. КИЪРЪН КОЛЕ: ДОКУМЕНТАЛНОТО КИНО КАТО СРЕДСТВО ЗА РАЗРЕШАВАНЕ НА СОЦИАЛНИ ПРОБЛЕМИ
  82. ВТОРО ИЗДАНИЕ НА КОНКУРСА VIPA’2017: ФОТОГРАФ НА ГОДИНАТА
  83. МЕБЕЛИ ЗА ГРАДСКАТА СРЕДА ОТ РЕЦИКЛИРАНИ НАЙЛОНОВИ ТОРБИ
  84. МУЗЕЯТ НА ИВ СЕН ЛОРАН В МАРАКЕШ
  85. ИЛИЯ МИЛКОВ И БЕЛИТЕ КЪЩИ – ИЗЛОЖБА В ГАЛЕРИЯ LE PAPILLON
  86. РИСУНКАТА – ДРУГИЯТ ЖИВОТ НА ДОКУМЕНТИТЕ
  87. РОЖДЕН ДЕН НА КОМИКСИТЕ В АНГУЛЕМ 2018
  88. В ПРЕДАВАНЕТО „ОТ ДРУГАТА СТРАНА“ НА 27 НОЕМВРИ: ГОСТУВА ВАРНЕНСКАТА ГРУПА BOOMERANG
  89. РИШАР ГАЛИАНО: ТАНГОТО Е СВЕТОВНА МУЗИКА
  90. НАЙ-МАЛКИЯТ ХОТЕЛ В СВЕТА СЕ НАМИРА В КОПЕНХАГЕН
  91. АБУ ДАБИ – ДЪЖД ОТ ЗВЕЗДИ ПОД КУПОЛА НА ЛУВЪРА
  92. АЛЕКСЕЙ ЕНЧЕВ И НЕДКО ЦАРЕВ: ЗА ИЗДАНИЕТО „СБОРНИК С ГАЙДАРСКИ ПИЕСИ“ И ФОЛКЛОРА
  93. „ФЕНОМЕНАЛНИТЕ“ СЕ ЗАВРЪЩАТ НА ЕКРАНА ПРЕЗ ЮНИ 2018 Г.
  94. „ПОСОКИ“ ПОСТАВЯ НАЧАЛОТО НА ФИЛМОВА ТРИЛОГИЯ НА СТЕФАН КОМАНДАРЕВ
  95. EAGLES ПРЕИЗДАВАТ АЛБУМА „HOTEL CALIFORNIA“ ПО СЛУЧАЙ НЕГОВАТА 40-ГОДИШНИНА
  96. КАКВО ДА ВИДИМ В ЕКАТЕРИНБУРГ
  97. ИСКРА БЛАГОЕВА: ИМА СМИСЪЛ ДА СЕ РАБОТИ В БЪЛГАРИЯ КАТО ХУДОЖНИК, СЦЕНАТА ИМА НУЖДА ОТ ТОВА
  98. 45 години от откриването на Варненския халколитен некропол
неделя, януари 21, 2018
Banner Top
  1. Жан-Ив Фери и Дидие Конрад и тяхното приключение с Астерикс и Обеликс
  2. Майкъл Джексън и съвременното визуално изкуство
  3. Биографичният филм за Жан-Люк Годар на София филм фест 2018
  4. HMSU празнува 19 години
  5. Яхтата на Тито става музей и хотел
  6. Илдико Енеди ще бъде председател на журито на София филм фест 2018
  7. Кайли Миноуг се завръща с нов албум през 2018 г.
  8. Стрийт арт „в сърцето на всеки пътник“
  9. Отворена покана за участие във фестивала „Sofia Underground“ 2018
  10. В предаването „От другата страна“ на 15 януари 2018: за дебютния албум на Meridian Run
  11. Свилен Славов по пътя на киното
  12. Що е то Таляна?
  13. Ванеса Паради ще бъде президент на церемонията по връчването на наградите „Сезар“ 2018
  14. За първата постановка на „Калигула“ от Албер Камю на българска сцена
  15. Пет неща, които може би не знаете за Франс Гал
  16. Ученически литературен конкурс „Смълчани пред Апостола“ 2018
  17. Прожекции с вход свободен в Деня на българското кино 13 януари 2018
  18. Национален литературен конкурс за деца и юноши „Чудо до поискване“ 2018
  19. „Три билборда извън града“ с 4 награди „Златен глобус“
  20. В предаването „От другата страна“ на 8 януари: Николо Коцев за „Една нощ в операта“
  21. Как чанти се превръщат в скулптури тип „Междузвездни войни“
  22. Ерик Вюйар: Това, което наричаме измислица, участва във формирането на нашето познание
  23. Фестивал за късометражно кино Curtas Vila do Conde 2018
  24. „Нелюбов“ на Андрей Звягинцев на София филм фест 2018
  25. „Една нощ в операта“ с Николо Коцев във Варна
  26. Нов албум на Джъстин Тимбърлейк през февруари 2018
  27. Филмът „Астерикс – тайната на вълшебната отвара“ излиза през 2018 г.
  28. Варна през 2017 г. – пет интервюта в Градското списание
  29. Десет цитата от Дж. Д. Селинджър (1919 – 2010)
  30. „Манифест” на Джулиан Роузфелд с премиера на София филм фест 2018
  31. Лего кула на площада
  32. Фестивал на късометражния филм Let’s Cee 2018, Австрия
  33. Саундтрак за меломани на филма „Bright” с Уил Смит
  34. Парк Ефтелинг в Холандия – в света на приказките
  35. Режисьорът Жак Доайон за филма „Роден“
  36. Филмите „Вятър работа“ и „Пощальонът“ с награди на фестивала „Златен ритон“ 2017
  37. Дигитална книга изследва румъно-българските отношения
  38. Най-стръмният въжен влак в света се намира в Швейцария
  39. Български фотограф показа свои снимки от времето на Румънската революция в Музея на Букурещ
  40. Изложба на наградените автори на Балканското квадринале на живописта 2016
  41. Питър Джаксън в света на фантастиката – „Смъртоносни машини“
  42. Международен конкурс за детска рисунка „Нарисувай ми мира“ 2018
  43. „Зимни бележки за летни впечатления“ по Иван Димитров – Вака
  44. Нов клип на Давид Гета преди излизането на седмия му албум
  45. „Междузвездни войни: последните джедаи“ е втората най-касова премиера на всички времена в България
  46. В предаването „От другата страна“ на 18 декември: за възродения Burgas Metal Carnage Festival
  47. Никола Михов и проектът „Пук!“, посветен на фотокнигите
  48. Френски сезон на българския театър 1991/1992: Волтер, Жьоне и Рабле за първи път на българска сцена (част 2)
  49. Френски сезон на българския театър 1991/1992: Волтер, Жьоне и Рабле за първи път на българска сцена (част 1)
  50. Ново видео на Jeremy? на сингъла „You’re The Voice“
  51. Pro Carton – Международен студентски конкурс за дизайн на опаковки
  52. „Фортуната“ – история за любов и успех по италиански
  53. Колекционери имат редкия шанс да се сдобият с албума „The Black Album“ на Принс
  54. „Пътуващи мисли“ на над 50 български художници в Галерия Le Papillon
  55. Нумизматична изложба представя нови разкрития за готските нашествия в Тракия
  56. Китаристът на Motörhead Фил Кембъл идва с групата си в България
  57. „Формата на водата“ с най-много номинации за „Златен глобус“ 2018
  58. В предаването „От другата страна“ на 11 декември 2017: отново за варненската група „Symbolic“
  59. „Квадратът“ на Рубен Йостлунд получи 6 награди на Европейската филмова академия
  60. Три ски курорта на необичайни места
  61. Национален поетичен конкурс за любовна лирика „Наздравица за любовта” 2017
  62. Първи кадри от „Джурасик свят: Рухналото кралство“
  63. Нено Белчев: От Варна до Марсилия
  64. Филмът „120 удара в минута“ в избрани кина в страната от 8 декември 2017
  65. Конкурс на Летище Варна за стрийт арт проект
  66. 90 документални и анимационни филма на фестивала „Златен ритон“ 2017
  67. Емил Зола като фотограф
  68. Валери Льомерсие ще снима биографичен филм за Селин Дион
  69. Съвременно италианско кино във Варна
  70. В предаването „От другата страна“ на 4 декември 2017 г.: среща с варненската група „Terravore“
  71. Трети годишни независими награди за култура Media AwARTs 2017 на журналисти от Варна
  72. Къща с четири кули спечели годишната британска награда за 2017 г.
  73. Десет цитата от Джейн Остин
  74. Петнадесето Международно биенале на плаката в Мексико
  75. Петелът в бита и културата – изложба във Варна
  76. Първи кадри от „Отмъстителите: война без край“
  77. „Коледна песен“ в Музея на Дикенс в Лондон
  78. „I Know You“ – нов сингъл на Крейг Дейвид от албума „The Time Is Now“
  79. Натали Портман изследва опасна за света мистерия във фантастиката „Изтребление“
  80. 45 години от откриването на Варненския халколитен некропол
  81. КИЪРЪН КОЛЕ: ДОКУМЕНТАЛНОТО КИНО КАТО СРЕДСТВО ЗА РАЗРЕШАВАНЕ НА СОЦИАЛНИ ПРОБЛЕМИ
  82. ВТОРО ИЗДАНИЕ НА КОНКУРСА VIPA’2017: ФОТОГРАФ НА ГОДИНАТА
  83. МЕБЕЛИ ЗА ГРАДСКАТА СРЕДА ОТ РЕЦИКЛИРАНИ НАЙЛОНОВИ ТОРБИ
  84. МУЗЕЯТ НА ИВ СЕН ЛОРАН В МАРАКЕШ
  85. ИЛИЯ МИЛКОВ И БЕЛИТЕ КЪЩИ – ИЗЛОЖБА В ГАЛЕРИЯ LE PAPILLON
  86. РИСУНКАТА – ДРУГИЯТ ЖИВОТ НА ДОКУМЕНТИТЕ
  87. РОЖДЕН ДЕН НА КОМИКСИТЕ В АНГУЛЕМ 2018
  88. В ПРЕДАВАНЕТО „ОТ ДРУГАТА СТРАНА“ НА 27 НОЕМВРИ: ГОСТУВА ВАРНЕНСКАТА ГРУПА BOOMERANG
  89. РИШАР ГАЛИАНО: ТАНГОТО Е СВЕТОВНА МУЗИКА
  90. НАЙ-МАЛКИЯТ ХОТЕЛ В СВЕТА СЕ НАМИРА В КОПЕНХАГЕН
  91. АБУ ДАБИ – ДЪЖД ОТ ЗВЕЗДИ ПОД КУПОЛА НА ЛУВЪРА
  92. АЛЕКСЕЙ ЕНЧЕВ И НЕДКО ЦАРЕВ: ЗА ИЗДАНИЕТО „СБОРНИК С ГАЙДАРСКИ ПИЕСИ“ И ФОЛКЛОРА
  93. „ФЕНОМЕНАЛНИТЕ“ СЕ ЗАВРЪЩАТ НА ЕКРАНА ПРЕЗ ЮНИ 2018 Г.
  94. „ПОСОКИ“ ПОСТАВЯ НАЧАЛОТО НА ФИЛМОВА ТРИЛОГИЯ НА СТЕФАН КОМАНДАРЕВ
  95. EAGLES ПРЕИЗДАВАТ АЛБУМА „HOTEL CALIFORNIA“ ПО СЛУЧАЙ НЕГОВАТА 40-ГОДИШНИНА
  96. КАКВО ДА ВИДИМ В ЕКАТЕРИНБУРГ
  97. ИСКРА БЛАГОЕВА: ИМА СМИСЪЛ ДА СЕ РАБОТИ В БЪЛГАРИЯ КАТО ХУДОЖНИК, СЦЕНАТА ИМА НУЖДА ОТ ТОВА
  98. 45 години от откриването на Варненския халколитен некропол

„Балконът“ – втората постановка на Борислав Чакринов, продуцирана в рамките на „Френския сезон” (задно с „Татко Юбю“), е поредната пиеса, която не само се поставя за първи път на наша сцена, но и представя за първи път своя автор.

Анализирайки пиесата, Мишел Корвен предполага, че “Жьоне иска още в началото да стъписа неподготвения зрител, като му подаде множество хетерогенни, дори противоречиви знаци”. (5) Очевидно символичната усложненост и играта на привидности и роли, харатерни за Жьоне, не са стъписали, а по-скоро са провокирали както режисьора, така и сценографа Марина Райчинова. Тяхната сценична версия на сцената на МГТ „Зад канала“ едновременно коректно “представя” света на автора и успешно диалогизира със и във него, използвайки зададените игрови елементи.

Проф. Любомир Тенев отбелязва лаконично, че Б. Чакринов “не прибавя идеи, а извлича особеностите на драматургията, като добросъвестно се старае да следва автора”. (6) Всъщност тази “добросъвестност” е една първоначална нагласа да не се въвеждат външни игрови елементи, а да се подберат няколко най-интересни за творческия екип образи и разклонения на авторовото фантазиране. Според К. Николова качество на спектакъла е, че режисьорът изтегля от пиесата “толкова, колкото го интересува. В интерпретацията му “Балконът” е преди всичко текст за революциите като илюзия за власт, която се разбива и циклично повтаря.” (7) В същия идеен регистър е решена и сценографията на Марина Райчинова: „С режисьора достигнахме до един съвсем абстрактен модел – капсула от 5 концентрични затворени един в друг жанрови цилиндъра, всеки един от които се върти и в двете посоки – възможностите от комбинации са безкрайни – нещо като абстрактна математическа игра – загадка – като Рубик куб – актуално забавление по онова време, също както и политическите страсти. Цялата форма би могла да бъде спирала, но всъщност не е – няма движение нагоре и навън – а само навътре в себе си…” (8) По този начин сценографията поема в своето двойно дъно, обърнато навътре, и двойнствената фабулата. Според Мишел Корвен „фабулата и изобщо всичко у Жьоне е с двойно дъно.” (9)

Властта, революциите и политическите страсти, актуални теми от началото на 90-те, в спектакъла са едновременно разпознаваеми и деформирани, препратени в едно безкрайно игрово поле, но и ограничени, „натикани” в „теснотията на въртяща се капсула спирала” (К. Николова), която може би означава ограничаващата амбиция на перфектното превъплъщение или фиксацията в определени роли или идеи? Всъщност, според самия Жьоне пиесата показва че “властта не може да мине без театралността”: „Единственото място на света където театралността не крие силата си е театъра.” (10)

Жьоне твърди, че „митологиите на бардака” са обект на неговата пиеса. Посетителите се превъплъщават в епископ, съдия, генерал, палач, шеф на полицията… и както твърди Мишел Корвен, „техните фантазии са по-малко еротични и повече метафизични.” Чакринов и Райчинова приемат „абстрактния модел” на фантазирането при Жьоне, но не толкова „митологиите на бардака” са обект на спектакъла, колкото митологиите на властта и властовото поведение.

Спектакълът провокира публикуването на рецензии с исторически встъпления и естетически обяснения за Жьоне и неговия театър. Актьорското изпълнение остава на втори план. Като че ли се празнува закъснялата среща на един тайнствен и изплъзващ се от всяко определение автор с неговия също толкова непознат, непредвидим и далечен зрител, изолиран доскоро в една друга (властова) „театралност”, истинска и фалшива едновременно.

Авторският колаж на Борислав Чакринов „Гоца и Пантагрюел, или невероятната и поучителна история за това, как славният Пантагрюел от Югоизточна Франция намери незаконнородения си брат Гоца в Северозападна България” по ренесансовия френски автор Рабле и постмодерния български автор Радичков, като че ли най-буквално сближава и „миксира” двете култури според правилата за „сближане”, зададени от „Френския сезон”. Спектакълът се опитва да открие и експлоатира сходни културни пластове (най-вече на ниво битова култура) и общи „родствени” белези, с известни цивилизационни уклони – българите пият бяло вино, а французите – червено. (Впрочем този специфичен момент е малко произволен, тъй като и в българската култура червеното вино е по-приложимо…)

„Гоца и Пантагрюел” е основополагащият спектакъл в летоброенето на Първи частен театър „Ла страда”. В този смисъл „Френският сезон” не само въвежда в  театрално обращение непознати драматургии (Колтес, Сартр, Жьоне), но и центрира вниманието на театралната публика върху новосформирани частни формации като „Ла страда” и  „Алтернатива”. Те са включени съвсем естествено в общия културен проект наравно с държавните, утвърдени трупи. Този подход на равнопоставеност и обективно търсене на интересния партньор, без ограничителни предразсдъци за „традиция”, „опитност” или „заслуги”, днес изглежда очевиден, но в началото на 90-те беше по-скоро тръгване срещу статуквото и йерархиите. („Но въпросите, защо в него са включени точно тези заглавия и тези постановъчни екипи, вълнуват театралното съсловие по-отдавна.”). (11)

„Гоца и Пантагрюел” е единственият спектакъл от селекцията на „Френския сезон”, който е приет противоречиво от критиката. Създадено според всички условия, зададени от рамките на проекта „Френски сезон”, представлението като че ли изглежда твърде „нагласено”: “прекалено загрижено да се хареса на един имагинерен зрител” (12), едновременно в България и във Франция…

Критиците отбелязват фарсовите находки на Кръстьо Лафазанов – Пантагрюел и комедийните контрасти с неговия брат Гоца (Мая Новоселска), който се захласва по невидимото и безплътното, духовно измерение на живота. Сцената е поделена на френско и българско пространство, сякаш за да се онагледи последователно диалогът, срещата и преливането на двете култури в едно трето, приказно пространство, където се стига на крилете на алкохолно опиянение. Комедия дел`арте и фарсът са жанровете обединители на двете пространства, общият език на френските и българските литературни герои. Критиците са впечатлени от отделни моменти, изпълнени с „невероятен хумор и сценичен и актьорски блясък” (13) и от някои „великолепни сцени” като „пътуването до Париж и Космоса с клозет-влак-ракета”, „карнавалът Европа” и „карнавалът Космос”. (14)

Рецензентите посочват като проблемен за спектакъла момента на преливане на двете пространства в едно – „побратимяването”, директното заговаряне на персонажите от Франция и България. То явно не постига онова ниво на диалогичност, което би могло да произведе „нови значения и послания”. В този момент усещането за културен паралелизъм изчезва и третият, същински режисьорският момент, който трябва да „запознае” Рабле и Радичков, след като всеки се е представил достатъчно ярко в „монологичната си културна среда” и в своята част на сцената, не се състои. „Третото” пространство е видяно като монотонно (изобилие от наздравици) и случайно (без концептуално решение за смисъла и ползата от подобна среща).

Спектакълът очевидно се вписва в търсенията на Борислав Чакринов от началото на 90-те в посока на карнавална травестия и фарсово-комедиен сценичен език.

(следва продължение)

Бележки:

5. Michel Corvin. Preface. Jean Genet. Le Balcon. Folio Theatre, Gallimard, 2002, p. I.

6. Любомир Тенев, Хаотичен размисъл за един хаотичен сезон. В-к Култура, 27/1992, с. 4.

7. Камелия Николова. Сизифовският терен на Жьоне. В-к Култура, 22/1992.

8. Марина Райчинова, интервю взето специално за това изследване, 24/3/2006.

9. M. Corvin. Preface.Op. cit., p. I.

10.Цит. по D. Bradby. Modern French Drama. (1940-1980). Cambrige University Press, 1984, p. 180.

11. Юрий Дачев, Симона Мирчева. Френски сезон на българския театър. в. 1000 дни, 41/1992.

12. Камелия Николова. Театрален март’92. В-к Култура, 15/1992.

13. Светлана Панчева. Поглед към илюзията при закрити врати, или Гоца и Пантагрюел на Балкона. Френски сезон на българския театър, начин на културен паралелизъм. – в. “Отечествен вестник”, 7.7.1992 г. 14. Юрий Дачев, Симона Мирчева. Цит. съч.

Тагове: , , , , , , ,

Подобна новина

0 Коментари

Остави коментар

Електронни издания

Реклама

Афиш

« януари 2018 » loading...
П В С Ч П С Н
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4